VACCINATIES

VACCINATIE BIJ HONDEN EN KATTEN

__________

Vaccins dienen om uw dier te beschermen tegen besmettelijke ziektes. Het is daarom ten zeerste aangeraden om hen te laten inenten. Het zal in de toekomst zorgen dat virussen steeds minder voorkomen. Volgende schema’s geeft u een overzicht over verschillende vaccins voor honden en katten.

HOND

Puppy
6 weken   Hondenziekte, Kattenziekte en eventueel Kennelhoest
9 weken Hondenziekte, Kattenziekte, Rattenziekte, Hepatitis en Kennelhoest
12 weken  Hondenziekte, Kattenziekte, Rattenziekte, Hepatitis en Kennelhoest
(12 weken)   Rabiësvaccin
1 jaar Jaarlijkse hervaccinatie (boostervaccinatie)

Kennelhoest en Rabiësvaccins zijn eventueel in het geval dat uw hond respectievelijk in een hondenschool/hondenpension gaat of naar het buitenland.

Rabiës of Hondsdolheid is gedurende 3 jaar geldig. De toediening van de vaccin is pas na 21 dagen werkzaam. Zorg er dus voor dat uw hond minimum 3 weken voor uw vertrek gevaccineerd is!

Volwassen hond (vanaf 1 jaar)
Elk jaar rond dezelfde datum Hervaccinatie (boostervaccinatie)

Herhaling is belangrijk omdat het afweersysteem van de hond elk jaar afneemt. Om een optimale bescherming te bieden is het dus belangrijk om uw hond jaarlijks te laten vaccineren tegen de meest voorkomende ziektes.

KAT

Kitten
9 weken       Kattenziekte, Niesziekte en Leucose
12 weken Hervaccinatie van Kattenziekte, Niesziekte en Leucose
(12 weken) Rabiësvaccin

Leucose is een eventuele vaccinatie. Het is vooral belangrijk voor katten die buiten komen. Buitenkatten komen in contact met anderen en moeten daarom een extra vaccinatie krijgen. Ziektes kunnen namelijk overgedragen worden met speeksel, bloed, urine, aan elkaar te likken,…

Rabiësvaccins zijn eventueel in het geval dat uw kat naar het buitenland gaat. Rabiës of Hondsdolheid is gedurende 3 jaar geldig. De toediening van de vaccin is pas na 21 dagen werkzaam. Zorg er dus voor dat uw kat minimum 3 weken voor uw vertrek gevaccineerd is!

Volwassen kat(vanaf 1 jaar)
Elk jaar rond dezelfde datum Hervaccinatie (boostervaccinatie)

Reacties zijn gesloten.